HTML

Tanulj tinó!

Miről szóljon? Talán arról, hogyan látja egy tanár a körülötte rohanó világ dolgait.

Friss topikok

  • caeiro: Nem, ilyen pofátlan zsarolás után nem volt más választásom, mint visszatérni szeretett állambácsi ... (2011.04.10. 14:33) fogyóban...

2009.03.27. 14:30 caeiro

Brian Joubert mi lesz veled?

Sok hülyeséget képes vagyok végignézni a tévében, kezdve az Újévi Koncerttől, a Forma-1-es futamig. Ha olimpia van, talán én kiabálom az egész lakótelepen a leghangosabban, húzd, húzd, vagy hogy dobd be! Tudom, hogy nem vagyok normális, de a mai napig simán ki tudok borulni, ha a kedvenc csapatom kiesik a BL-ből, vagy Raikkönen beragad valaki mögé és nem tud előzni. A sport iránti rajongásommal sokszor váltottam már ki csodálkozást, szánakozást. Nem baj, én továbbra is szurkolok rendületlenül kedvenceimnek, és valóságos istencsapásként élem meg, ha valamelyikük befejezi a pályafutását. Az, hogy melyik sportág válik életem nélkülözhetetlen részévé néha a szerencsén múlik. Sokan úgy tartják, hogy pl. a műkorcsolya nem is sport, inkább csak művészet. Nem mindig voltam én sem a rajongója, de akkor hogyan került a "repertoáromba", a Forma-1, a foci vagy a kajak-kenu mellé?

Megboldogult gyermekkoromban az MTV nagy szeretettel közvetített műkorcsolyát. Fekete-fehérben ( nekünk csak Orion Andokra futotta) azért nem volt az igazi, de a hölgyek ruhái már akkor is gyönyörűek voltak. Legalábbis ezt mondták. Anyám szerette  nézni, s mivel nem volt más a tévében, hát néztem én is. De az érdeklődésemet akkor, még nem tudta kivívni: pl. soha egy pillanatig sem akartam korcsolyázó lenni, persze űrhajós annál inkább! (Ezzel a kívánságommal azért jól kilógtam az óvodában a többi csaj közül, akik mind színésznők akartak lenni.) Kamaszkoromban sem kötöttek le jobban a versenyek, talán csak a gálákat néztem meg, kikapcsolódásnak vasárnap délutánonként megtette. Egyetemre kerülve lakótársam (Betti) javasolta, hogy vegyük fel a korcsolya-tenisz kurzust. Jó bulinak tűnt, miért is ne? Sokra nem vittem, nem lett belőlem egy Katarina Witt, de legalább nem estem el percenként. Akkor döbbentem rá, hogy ha ilyen nehéz közlekedni a jégen, akkor tripla Axeleket ugrani emberfeletti teljesítmény! De még akkor sem ültem le csak azért a tévé elé, hogy korcsolyát nézzek, az egyetem tett mindig arról, hogy ne is legyen rá időm. (persze a Forma-1-re mindig tudtam időt szakítani...)

A 2002-es téli olimpia volt az első olyan alkalom, amikor minden "külső nyomástól" mentesen leültem műkorcsolyát nézni. Sokra mondjuk nem emlékszem belőle, talán csak Yagudin kűrjére, meg a párosok balhéjára.


A 2004-es eb-t mi rendeztük, hát lakótársaimmal kollektívan lecsücsültünk elé. Sajnos Sebestyén Júlia kűrjét épp nem láttam, a fene se emlékszik mi jött közbe.
A rajongás 2006-ban kezdődött, amikor Plushenko-t felfedeztem magamnak.Egyszerűen fantasztikus volt a pali tudása, azt mondtam magamban, még egy ilyen ember nincs és nem is lesz soha!
  

 Amikor bejelentette, hogy abbahagyja az olimpia után, el voltam keseredve. Ki lehetne az utódja, néztem, nézegettem az olimpia utáni vb-t és akkor "szerettem bele" Brian Joubert-be. Na ja, Plushenkonak a nyomába se érhet, de legalább fiatal, jóképű, és nem is rossz korcsolyázó. Tudom, tudom, milyen az már, hogy kinézet alapján választok kedvencet, de most mit csináljak...(legalább Zidane-nál, vagy Plushenko-nál nem érhet ugyanez ez a vád! ).

 

Pályafutásában sokat segített neki Plushi visszavonulása, de Lambielben is méltó ellenfélre talált. Nem is tudta jóideig legyőzni. Aztán Lambielnél elszakadt valami (idegileg), és Brian az európabajnokságok legfőbb esélyesévé lépett elő. Kűrjei gyorsak, energikusak, a választott zenéi pörgősek voltak. 2007-ben vb lett, örültem, mit majom a farkának.

 

Tavaly az eb-n látszott, mennyire rosszul van, szegény alig kapott levegőt, de lefutotta a programját.

 


Sajnáltam, hogy nem győzött a vb-n se, -még mindig látszott, hogy nem teljesen egészséges -de egy kicsit el is taktikázta a dolgot. Sebaj, lesz ez még jobb is, Buttle csak egy tökátlagos kanadai, akinek egyszer az életben kijött a lépés!

 

Alig vártam már, hogy végre január legyen! A vizsgaidőszak persze most sem jött jókor, de kit érdekel, Joubert megnézzük akkor is, ha leszakad az ég! Az eb-n a rövidprogramja fantasztikus volt, az LP azonban pocsék! A kommentátorok is megjegyezték, hogy ez a kűr, bizony elég lapos volt, és ha nem lett volna annyira fantasztikus a rövidje, bizony elbukta volna a címet. Brian is érezte, hogy Contesti jobban megérdemelte volna a győzelmet, meg is ígérte, hogy a vb-re összeszedi magát, és ugrik három négyfordulatost.

 

Eljött a vb: a rövidprogram az eb-sel összehasonlítva gyönge, erőtlen volt, ráadásul a négyfordulatosban letette a kezét. Mindegy, így is ő vezette a versenyt a szabadprogram előtt. Többen nekiestek -köztük a kanadai Chan, hogy csak a neve miatt kapott magas pontszámokat. Ebben azért lehetett valami...

 


Sajnos az időeltolódás miatt (Los Angelesben van a vb) egyik tvcsatorna sem vállalkozott rá, hogy élőben közvetítse a viadalt, de talán jobb is, hogy nem éjjeli 3-kor üvöltöttem fel, mit csinálsz, ember?! Ma reggel aztán megnézhettem, mit "varázsolt össze" a francia. A hazaiak üdvöskéje, az óriás Lysacek után futott. Látszott az elején, hogy ideges, bár az első két ugrása jól sikerült, de ezután kiengedett és sorra jöttek a hibák. Megint elkezdett kombinálni, nem azt, és nem akkor ugrott, ami eredetileg a programjában szerepelt. Az ígért három négyfordulatosból csak egyet rakott be -mondjuk az tényleg szép volt, és sok volt az üresjárat. A lépéssora látványos volt, mint mindig, már elkönyveltem, hogy ez van, lesz mégegy ezüstje, ám ekkor elesett egy dupla Axelban! Óóóóó ember, ilyen könnyű elemben elesni! Tépte is a haját, de akkor már nem volt mit tenni. A kommentár szerint örülhet a harmadik helyének, mert még Verner is jobban futott -ami sajnos igaz is...

 

Brian mi lesz veled jövőre? Nem hiszem, hogy Lysacek mégegyszer vb lesz, de Plushenko már edz, és visszatér! Még ha nem is lesz soha olyan, mint 2006-ban, akkor se lesz esélyed nyerni! Olimpiát meg végképp nem! Egy olyan nagy feszültséget hogyan tudnál elviselni, amikor még ez se megy?! Lehet, hogy Lambielnek volt igaza? Ő inkább visszavonult, nem égette tovább magát.  

 

 

2 komment

Címkék: plushenko műkorcsolya los angeles i vb brian joubert


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

caeiro 2009.03.27. 21:21:00

Ésss! Csak sikerült beszúrni végre a videókat! Jeee! A párosok nem olyan rosszak, de egyértelműen a férfiak versenye a legjobb. Juliska sosem lett volna szvsz eb, ha nem itt Bp-n lett volna a versny. De legalább elmondhatjuk hogy van női versenyzőnk. A férfi mezőnyben a Tigran gyereket én el se indítanám...
süti beállítások módosítása